Україна та Туреччина 3 лютого, досягли домовленості щодо укладання Угоди про зону вільної торгівлі (ЗВТ). Угода підписана у Києві, у присутності президентів України Володимира Зеленського та Туреччини Реджепа Тайіпа Ердогана.
"Документ містить і інфраструктурну частину, домовленості в рамках якої стануть основою для поглиблення співпраці та нових інфраструктурних проектів", - наголосив він.
У рамках Угоди про ЗВТ досягнуто історичної домовленості щодо повної лібералізації автомобільних перевезень.
Незабаром буде знято обмеження для українських автоперевізників на ринку Туреччини, зокрема, це стосується і в'їзду порожнього транспорту. Тобто фури зможуть заїжджати порожніми та повертатися з товарами.
"Стратегічно наша мета - максимальне зняття обмежень для українських перевізників. У переговорах з Євросоюзом Україна виступає за повну лібералізацію автомобільних вантажних перевезень. На черзі - розширення співпраці з комбінованих та мультимодальних перевезень між Україною та Туреччиною. Ми пропонуємо створити спеціальні умови для налагодження транспортних ланцюгів форматі дорога-порт-дорога", - додав глава МІУ.
У дорожній галузі, за словами Кубракова, турецькі компанії вже активно залучені до будівництва ключових дорожніх об'єктів: М-30 Стрий-Ізварине, Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка, М-18 Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта та ін.
"Саме турецькі компанії будують позакласові мости - у Кременчуці та у Запоріжжі. Сподіваюся, що співпрацю вдасться розширити завдяки новим проектам, у тому числі й будівництву концесійних доріг", - наголосив міністр інфраструктури.
Також триває спільна робота з угоди про співпрацю у сфері морського пошуку та порятунку у Чорному морі.
"Це важливе питання для України, яке гостро постало після анексії Криму. Угода з Туреччиною допоможе юридично закріпити за Україною райони, що належать їй, покращить можливості проведення пошуково-рятувальних операцій. Це усуне інсинуацію з боку країни-агресора з приводу невиконання Україною своїх міжнародних обов'язків" , – вважає Кубраков.
Крім того, за словами глави МІУ, важливим питанням є й торговельна співпраця на Чорному морі, а саме співпраця турецьких партнерів із найбільшим українським держстивідором МТП Південний.
"Серед усіх українських портів він потенційно буде здатний приймати найбільші судна, які увійдуть у Чорне море завдяки побудованому каналу Стамбул. Це може стати відкриттям нових для України ринків перевезень великогабаритними судами. Ряд інших українських портів відкритий до концесій та інших форм державно-приватного партнерства" , – зазначив Кубраков.
Щодо авіаційної галузі, то серед пропозицій - розширення географії авіаперельотів між країнами.
"Зокрема, визначити на території України пункт "Ужгород" для виконання регулярних рейсів до Туреччини, у тому числі за маршрутом Стамбул-Ужгород", - підсумував міністр.




