У ці вихідні Міністр інфраструктури Олександр Кубраков, заступник Міністра Мустафа Найєм та керівник Укрзалізниці Олександр Камишин здійснили робочу поїздку до Республіки Польща. У рамках візиту українська делегація провела зустріч із міністром інфраструктури Польщі Анджеєм Адамчиком, а також взяла участь у конференції «Європа Карпат».
«Після кількох етапів складних переговорів нам вдалося вивести транзитні проблеми, що виникли між Польщею та Україною, на рівень Президентів двох країн. Нарешті, спільними зусиллями було напрацьовано конкретні рішення для виходу із тривалої транспортної кризи. Зокрема, польська сторона вперше за останні 7 років зобов'язалася суттєво збільшити кількість дозволів для українських автоперевізників. Вже найближчим часом чекаємо на наші колеги документальне підтвердження.
Завдяки спільній роботі залізниць двох країн вже з 10 лютого 2022 року Укрзалізниця зможе зняти заборону перевезення транзитних вантажів Україною до Польщі.
Ці домовленості нарешті дозволяють нам перейти до обговорення та реалізації важливих міжурядових інфраструктурних проектів. Зокрема, ми вже синхронізували наші дії щодо реалізації проекту високошвидкісного залізничного сполучення між Києвом та Варшавою. Цей проект спільно з Польщею плануємо представити на рівні Європейського Союзу.
Також триває підготовка, зокрема пошук джерел фінансування, для реконструкції ділянки Мальховіце-Ніжанковичі на українсько-польському кордоні, що є важливим транспортним коридором для наших сусідів.
Ці кроки допомагають наповнити стратегічне партнерство з Польщею змістовними та взаємовигідними проектами, зокрема у секторі інфраструктури», — розповідає Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України.
Інтеграція української транспортної мережі до європейської
а) Будівництво єврошляху Київ – Варшава – проект, який об'єднує дві європейські столиці швидкісним транспортом. Час у дорозі триватиме до 4 годин. Україна та Польща спільно наробляють план реалізації проекту та готуються до презентації проекту на рівні Європейського Союзу.
б) Нові автобани до західного кордону – йдеться про будівництво першої концесійної дороги Краківець – Львів – Броди – Рівне, а також масштабне оновлення дороги М-07 Київ – Ковель – Ягодин із підвищенням її до I-ої категорії.
в) Реконструкція ділянки Мальховіце – Ніжанковичі на українсько-польському кордоні (лінія 102) – це кроскордонна ділянка не експлуатується з 1995 року. Вона має важливе значення для поєднання двох польських регіонів.
г) Модернізація міжнародних автомобільних пунктів пропуску — проект президентської програми «Велике будівництво», яка стартує вже у 2022 році, та передбачає оновлення ключових МАПП на кордоні з ЄС. Зокрема, у фокусі модернізація ключового українсько-польського пункту пропуску в Ягодині.
Також Україна веде активну роботу з включення до індикативних карт TEN-T наступних маршрутів:
▪ дорога Н-01 Київ — Знам'янка
▪ залізничні ділянки Коростень – Житомир – Бердичів та Стрий – Івано-Франківськ через Долину
▪ річок Дніпро та Південний Буг
Нагадаємо, 31 січня 2022 року було прийнято Спільну заяву Міністрів інфраструктури України та Польщі, яка узокрема передбачає:
▪ швидке скасування обмежень на транзит вантажних вагонів територією України до Польщі залізничним сполученням
▪ суттєве збільшення кількості дозволів на здійснення міжнародних вантажоперевезень з урахуванням потреб українських та польських автоперевізників
▪ розробка спільного плану дій щодо підвищення ефективності роботи автомобільних міжнародних пунктів пропуску Польщі та України.




