Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

Укрзалізниця "підвищить вантажні тарифи. Чому це доб'є українські дороги

23 Липень
2021

Укрзалізниця "підвищить вантажні тарифи. Чому це доб'є українські дороги

Нові розцінки на перевезення залізницею можуть стати непідйомними для українського бізнесу. У Міністерстві інфраструктури планують істотно підвищити тарифи на перевезення вантажів залізницею. Такий крок може добити українські автотраси. Якщо вартість перевезень у "Укрзалізниці" (УЗ) стане непідйомною для бізнесу, на дорогах буде з'являтися все більше фур. А ні для кого не секрет, що важкі вантажівки руйнують дорожнє покриття. У минулому році вони пошкодили 400 км вже відремонтованих доріг. Ремонт кожного кілометра обходиться приблизно в 11 млн гривень.

Як виростуть вантажні тарифи "Укрзалізниці"

Ціни на вантажні перевезення пропонують підвищити так:

• для позакласо вантажів (пісок, щебінь, сіль і т.д.) - на 25,9%;

• для вантажів 1-го класу (вугілля, мінеральні добрива, цемент) - на 8% в цьому році і ще на 20,4% в наступному;

для вантажів 2-го класу (зерно) - на 8%.

За розрахунками "Укрзалізниці", це принесе компанії 10 млрд гривень уже в 2022 році. У Федерації роботодавців транспорту в цьому сумніваються - кажуть, що з 2015 року тарифи УЗ виросли удвічі, але очікуваної вигоди на залізниці так і не побачили.

Як помирають дороги

Дворазове підвищення тарифів за останні шість років вже вдарило станом автомобільних доріг.

"За цей період автомобільні перевезення, які за багатьма напрямками є конкурентами залізничним, виросли на 65 млн тонн, або на 50%. Тобто, клієнти біжать з української залізниці", - підрахував гендиректор Федерації роботодавців транспорту Володимир Гусак.

За даними "Укравтодору", перевантажені фури щороку ушкоджують близько 10% вже відремонтованих доріг, тобто майже 400 км. Це більше, ніж відстань від Києва до Полтави.

"Якщо буде масовий рух транспортних засобів в південних регіонах або в південні регіони з перевантаженням 60 і більше тонн при температурах 28 і більше градусів, то ніяка дорога з асфальтобетонним покриттям не витримає таке навантаження", - попереджає начальник управління експлуатації і безпеки руху "Укравтодору" Олег Федоренко.

Відремонтувати кілометр траси в середньому коштує 11 млн гривень. Відповідно, за 400 км, які пошкодили в минулому році, потрібно віддати близько 4,5 млрд гривень. І їх заплатить не залізна дорога, а українці з власних кишень - з податків.

Нагадаємо, продажі вантажівок в Україні побили рекорд за 8 років. Це теж підтверджує думку про те, що бізнес переходить з залізниці на автомобільні перевезення.