Укрзалізниця "підвищить вантажні тарифи. Чому це доб'є українські дороги
Нові розцінки на перевезення залізницею можуть стати непідйомними для українського бізнесу. У Міністерстві інфраструктури планують істотно підвищити тарифи на перевезення вантажів залізницею. Такий крок може добити українські автотраси. Якщо вартість перевезень у "Укрзалізниці" (УЗ) стане непідйомною для бізнесу, на дорогах буде з'являтися все більше фур. А ні для кого не секрет, що важкі вантажівки руйнують дорожнє покриття. У минулому році вони пошкодили 400 км вже відремонтованих доріг. Ремонт кожного кілометра обходиться приблизно в 11 млн гривень.
Як виростуть вантажні тарифи "Укрзалізниці"
Ціни на вантажні перевезення пропонують підвищити так:
• для позакласо вантажів (пісок, щебінь, сіль і т.д.) - на 25,9%;
• для вантажів 1-го класу (вугілля, мінеральні добрива, цемент) - на 8% в цьому році і ще на 20,4% в наступному;
для вантажів 2-го класу (зерно) - на 8%.
За розрахунками "Укрзалізниці", це принесе компанії 10 млрд гривень уже в 2022 році. У Федерації роботодавців транспорту в цьому сумніваються - кажуть, що з 2015 року тарифи УЗ виросли удвічі, але очікуваної вигоди на залізниці так і не побачили.
Як помирають дороги
Дворазове підвищення тарифів за останні шість років вже вдарило станом автомобільних доріг.
"За цей період автомобільні перевезення, які за багатьма напрямками є конкурентами залізничним, виросли на 65 млн тонн, або на 50%. Тобто, клієнти біжать з української залізниці", - підрахував гендиректор Федерації роботодавців транспорту Володимир Гусак.
За даними "Укравтодору", перевантажені фури щороку ушкоджують близько 10% вже відремонтованих доріг, тобто майже 400 км. Це більше, ніж відстань від Києва до Полтави.
"Якщо буде масовий рух транспортних засобів в південних регіонах або в південні регіони з перевантаженням 60 і більше тонн при температурах 28 і більше градусів, то ніяка дорога з асфальтобетонним покриттям не витримає таке навантаження", - попереджає начальник управління експлуатації і безпеки руху "Укравтодору" Олег Федоренко.
Відремонтувати кілометр траси в середньому коштує 11 млн гривень. Відповідно, за 400 км, які пошкодили в минулому році, потрібно віддати близько 4,5 млрд гривень. І їх заплатить не залізна дорога, а українці з власних кишень - з податків.
Нагадаємо, продажі вантажівок в Україні побили рекорд за 8 років. Це теж підтверджує думку про те, що бізнес переходить з залізниці на автомобільні перевезення.




