07 Квітень
2019
«Укрзалізниця» пропонує вибір: компенсувати збитки за роботу малодіяльних станцій або збільшити навантаження для їх беззбитковості. Про це заявив директор з економіки та фінансів «Укрзалізниці» Андрій Рязанцев.
За підсумками аналізу діяльності вантажних станцій більше 300 були визнані «Укрзалізницею» малодіяльних. До зазначеного переліку увійшли станції, обсяг навантаження і вивантаження яких не перевищив поріг критерію малодіяльних, рівень якого за підсумками другого півріччя 2018 року склав 2,34 вагона на добу.
«Однак,« Укрзалізниця »не наполягає на їх закриття, а пропонує комплексні рішення для продовження їх роботи», - говорить А. Рязанцев.
За його словами, серед малодіяльних станцій тільки 6 у другому півріччі минулого року мали позитивний фінансовий результат, всі інші - збиткові, тобто витрати на їх утримання і експлуатацію перевищують доходи.
«Оскільки на малодіяльних станціях зростають витрати перевізника, то для їх обслуговування« Укрзалізниця »визначила підвищений договірної тариф, який прописується в додатковій угоді на послуги з подачі та відправці вагонів і контейнерів або при виконанні комерційних операцій з розрахунку 1 вагон / 1 кілометр», - пояснив А. Рязанцев.
Для компенсації збитків залізниці в другому півріччі 2018 року компанія пропонує органам місцевого самоврядування відшкодувати ці кошти з місцевих бюджетів або за рахунок підприємств, що обслуговуються цими станціями. «У разі неприйняття протягом 6 місяців з моменту звернення« Укрзалізниці »рішень про компенсації збитків, подальшу долю малодіяльних збиткових станцій буде вирішувати Міністерство інфраструктури України», - повідомив А. Рязанцев.
За його словами, щоб не платити підвищений тариф, органи місцевого самоврядування та підприємства, які користуються малодіяльних станціями, мають можливість збільшити обсяги навантаження і вивантаження, що позбавить станцію статусу малодіяльних. Зокрема, як зазначив Рязанцев, для цього також слід не перенаправляти високомаржинальних вантажі на автотранспорт, тим самим залишаючи «Укрзалізниці» тільки вантажі, які не приносять високого прибутку при транспортуванні.
«Наприклад, вироби з нержавіючої сталі, перевезення яких є рентабельною для залізниці, під час перевезення автотранспортом впливає на стан дорожнього полотна, на яке йдуть мільярди гривень з Дорожнього фонду. Зате, скажімо, руда або сипучі будівельні матеріали, перевезення яких є збитковими для залізниці, транспортуються саме по залізниці », - розповів А. Рязанцев.




