"Укрзалізниця" з 10 лютого знімає всі обмеження на залізничний транзит до Польщі, повідомив голова правління компанії Олександр Камишин.
"Наприкінці листопада на території України утворилося суттєве накопичення вагонів у напрямку Польщі. Найскладнішим був стик Ізов-Грубешів. При нормі в 1500 вагонів, що знаходяться на мережі УЗ і прямують на цей стик, були дні, коли було і 3200. Польська залізниця на цьому стику приймала близько 8 поїздів на добу, а були дні, коли й менше. А потрібно було приймати 10", - зазначив він.
За словами Камишина, в результаті переговорів з головою правління Польської залізниці Кшиштофом Мамінськи, і роботи команд вдалося налагодити роботу стику Ізов-Грубешів.
"Аналізуючи ситуацію, що склалася, я розумію, що налагодження польською стороною приймання поїздів по стику Ізов-Грубешів - лише половина рішення. Друга половина рішення - модернізація інфраструктури. На листопадове зростання накопичення вагонів звичайно ж вплинула осіння кампанія з ремонту колійного господарства УЗ", він.
Також глава УЗ зазначив, що для суттєвого приросту вантажообігу з Польщею компанія продовжує роботу над електрифікацією ділянки Ковель-Ізов. Що дозволить суттєво підвищити пропускну спроможність цього напряму з української сторони.
"На кінець минулого року ми закінчили електрифікацію 43 км, а до кінця червня доб'ємо 50 км, що залишилися. Щоправда, є один нюанс. Залишиться неелектрифікованою польська ділянка всього в 1,5 км від кордону до Грубешова. Але я вірю, що Польща таки електрифікує свою Все-таки 1,5 км - невеликий, але важливий крок з боку Польщі на зустріч нашому кроку в 94 км", - вважає Камишин.
Він підкреслив, що відбудова відносин із Польською залізницею на взаємовигідних, паритетних засадах допоможе УЗ наростити і транзитний та експортний потенціал.
Нагадаємо, раніше Польська залізниця (PKP SA) звинуватила "Укрзалізницю" у блокуванні з 30 листопада 2021 року всіх транзитних залізничних перевезень зі Сходу через територію України до Польщі.




