20 Жовтень
2019
АТ «Укрзалізниця» обговорює з Міністерством інфраструктури автоматичну індексацію тарифів у вантажному секторі і зближення тарифних класів на вантажоперевезення. Про це сказав в інтерв'ю «БізнесЦензору» голова правління компанії Євген Кравцов.
За словами Кравцова, «Укрзалізниця» ініціює введення автоматичної індексації тарифів - коригування на індекс цін виробників промислової продукції, споживаної галуззю, оскільки відставання між темпами індексації тарифів і зростанням цін на продукцію ставить компанію в неконкурентні умови. «Три роки поспіль, щоразу при підвищенні тарифів звучать заяви про те, що« бізнес зупиниться ». За підсумками наступного кварталу після індексації тарифу ми спостерігаємо багатомільйонні доходи, доходи у вигляді дивідендів », - зазначив він.
Крім того, керівник «Укрзалізниці» підкреслив, що в інших країнах немає такого великого розриву між класами вантажів. «Такої системи, як в Україні, немає ніде в світі, крім деяких країн СНД, в яких ще залишилося спадщина радянського періоду. Наприклад, між позакласними вантажами типу щебеню та металобрухту різниця в кілька разів. У всьому світі тариф залежить від роду вантажу », - сказав Кравцов.
Він уточнив, що зараз в Україні до базових тарифів застосовуються 14 коефіцієнтів, а на перевезення порожніх вагонів тариф ділиться на три класи - в залежності від вивантаженого вантажу, хоча витрати перевізника однакові, через що існує необхідність застосування єдиного тарифу. «Наш підхід - в результаті ми хочемо порівняти класи. Єдине питання - порівняємо тарифні класи в один або кілька етапів. Це буде публічний процес », - підкреслив Кравцов.
Державна регуляторна служба в липні 2019 року відмовила у погодженні проекту автоматичної індексації тарифів на вантажні перевезення «Укрзалізниці».
Проти проекту автоматичної індексації виступили в Європейській бізнес асоціації, зазначивши, що бізнес фактично не бере участі в обговоренні автоматичної індексації залізничних тарифів. Тим часом витрати вантажовідправників ростуть.
Мінінфраструктури 5 липня 2019 року оприлюднило і винесло на громадське обговорення проект регуляторного акту про внесення змін до постанови Кабміну «Про забезпечення прозорості державної тарифної політики щодо перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України» №1392 від 16 грудня 2009 року. Ідентичний проект постанови вже виносилося на обговорення громадськості ще 1 лютого 2019 року.
Раніше «Укрзалізниця» пообіцяла узгоджувати з бізнесом свої інвестиційні плани і протягом року більше не підвищувати тариф на залізничні перевезення. Натомість представники промисловості погодилися на одноразове підвищення тарифу на вантажоперевезення на 14,2% з 1 квітня 2019 року.




