Ми беремо участь

Пошукова форма

УЗ закликала Мінінфраструктури скоротити номенклатуру вантажів позакласної групи

25 Липень
2019
АТ "Укрзалізниця" в черговий раз направила в Мінінфраструктури пропозиції щодо скорочення номенклатури вантажів позакласної групи і зближення тарифних класів, пише ЦТС.
 
В УЗ сподіваються, що ці пропозиції будуть винесені на обговорення.
 
Про це повідомив на своїй сторінці голова правління АТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов.
 
"Що важче: тонна залізної руди або тонна металопрокату? Питання безглуздий, але не для нас. Ми працюємо в умовах, коли тариф на перевезення залежить від класу вантажу, а не від витрат на перевезення. Подекуди ця різниця може бути десь на 40% менше, ніж середній тариф. Один з таких фантастичних прикладів: той же щебінь ми возимо за 76 гривень за тонну, а чорні метали - втричі дорожче. Виходить, що компанія дотує приватний бізнес різними преференціями. І є велике бажання таку благодійну акцію , в кінці кінців, припинити ", - повідомив ін едседатель правління "Укрзалізниці".
 
На думку Кравцова, в компанії сподіваються, що профільне міністерство нарешті почне діалог із впровадження пропозицій "Укрзалізниці" щодо усунення атавізмів в тарифоутворенні, щоб створити для різних вантажовласників конкурентні умови.
 
"Щоб почати (хоча б поетапно) наводити порядок в тарифній політиці, потрібно просто бажання Міністерства інфраструктури і ряду державних структур ліквідувати цей атавізм і дати ринку чесні і рівні умови. Оплата повинна бути релевантною собівартості перевезення, а не тому, який вантаж веземо. Цей питання, на жаль, не в компетенції "Укрзалізниці". Ми можемо тільки ініціювати такий діалог ", - сказав Кравцов.
 
Зокрема, передбачалося віднести будматеріали, шлаки, золу, сіль, концентрат мінеральний до вантажів 1-го тарифного класу, а деякі вантажі 1-го тарифного класу віднести до вантажів 2-го тарифного класу. Ці пропозиції були спрямовані в Мінінфраструктури.
 
В УЗ нагадують, що розподіл вантажів по тарифним класах було введено в 1997 році постановою Кабінету міністрів України від 28.06.1997 № 605 "Про заходи щодо поліпшення діяльності залізниць України в 1997 році". Іншими словами, постанова визначило порядок, яким встановлюються тарифи на перевезення вантажів з урахуванням фактора платоспроможності за родом вантажу, а не з обліку витрат перевізника на організацію перевізного процесу. Основною метою цієї постанови було істотне зниження тарифів на перевезення низьковартісних вантажів, наприклад залізорудної сировини.
 
У 1997 році тарифи на низьковартісні вантажі були на 28,1% нижче, ніж середній рівень, для вантажів 1-го тарифного класу - на 20% нижче середнього рівня, а для вантажів 3-го тарифного класу (з урахуванням металопродукції і нафтопродуктів) - на 23,9% вище середнього рівня. В УЗ кажуть, що сьогодні диспропорція між рівнями тарифних класів постійно збільшується.
 
Разом з тим тарифи на перевезення вантажів в межах України та пов'язані з ними послуги регулюються державою, зокрема, затверджуються наказами Мінінфраструктури за погодженням з Мінекономрозвитку та Мінфіном з подальшою реєстрацією в Мін'юсті.