Після двох років надзвичайно обмежувальних правил, що забороняли вантажівкам обганяти незалежно від поточних та місцевих заторів, уряд Польші нарешті оголосив про незначне послаблення закону. Обов'язкова заборона на обгін буде скасована в нічний час, коли затори найменші.
Поправка, підготовлена Міністерством інфраструктури Польші, пропонує скасувати обов'язкову заборону на обгін з 23:00 до 5:00. Протягом цього часу вантажівкам буде дозволено вільно обганяти майже на всіх двосмугових автомагістралях та швидкісних магістралях за умови, що на цій ділянці не буде встановлено додаткової заборони на обгін. Міністерство пояснює, що вирішило застосувати це за зразком правил Німеччини, де заборони часто діють щогодини.
Поки що невідомо, коли нові правила можуть набути чинності. Вони не будуть обговорюватися в парламенті до осені, тому це може зайняти щонайменше кілька місяців. Також можливо, що Міністерство інфраструктури відмовиться від участі в проєкті через критичні голоси. Міністерство внутрішніх справ та адміністрації, яке контролює поліцію, вже висловило таку думку. За словами міністерства, скасування заборон вночі може бути небезпечним, оскільки водіям важче спостерігати за навколишнім середовищем та оцінювати швидкість зустрічних транспортних засобів після настання темряви.
З точки зору галузі, вищезгадана зміна, очевидно, була б кроком у правильному напрямку. Зрештою, шість годин свободи краще, ніж нічого. З іншого боку, навіть з таким коригуванням, польські правила щодо вантажівок залишатимуться одними з найбільш обмежувальних у Європі, зберігаючи свій абсурдний характер. Більше того, вищезгадане натхнення німецькими правилами, м’яко кажучи, вибіркове. Почнемо з того, що німецькі заборони на обгін зазвичай діють протягом набагато коротших періодів. Вони часто обмежуються суворими годинами пік, наприклад, з 16:00 до 18:00 або з 15:00 до 19:00. Навіть на найзавантаженіших ділянках німецькі заборони зазвичай починаються між 6:00 та 9:00 і закінчуються між 19:00 та 21:00. На цьому тлі польська ідея збереження заборони з 5:00 до 23:00 видається дуже перебільшеною. Більше того, такі погодинні заборони на рух транспорту з’являються в Німеччині лише на окремих ділянках, які відповідають певним критеріям. Ці заходи супроводжуються вимірюваннями обсягів дорожнього руху та дослідженнями аварій, а потім кожне рішення окремо оцінюється парламентами земель. Наприклад, у найбільш густонаселеній та промислово розвиненій землі Північний Рейн-Вестфалія заборона обгону для вантажівок може бути запроваджена лише на дорогах з більш ніж 50 000 транспортних засобів на день, з яких щонайменше 5 відсотків – це вантажівки. У Польщі цим умовам відповідатимуть лише ділянки автомагістралей та швидкісних магістралей, розташовані поблизу великих міст.




