26 Січень
2021
Зростання цін пов'язане з тим, що йде боротьба за обмежений ресурс - контейнери.
Вартість транспортування товарів з Китаю в Європу досягла рекордного рівня,
збільшившись більш ніж в три рази за останні вісім тижнів на тлі нестачі контейнерів.
Ціна доставки 40-футового контейнера з Азії в країни Північної Європи, яка
становила близько 2 тис. Доларів в листопаді, в даний час перевищує 9 тис. Доларів.
"Це проблема" вузького горлечка ". Зростання цін пов'язане з тим, що йде боротьба
за обмежений ресурс - контейнери", - відзначає віце-президент консалтингової компанії
SeaIntelligence Ларс Йенсен.
Тисячі порожніх контейнерів в Європі і США залишилися незатребуваними в першій
половині 2020 року, коли судноплавні компанії були змушені скасувати сотні рейсів через
коронавірусних локдаунов, що паралізували світову торгівлю.
У другому півріччі минулого року, коли попит на вироблені в Азії товари почав
відновлюватися, конкуренція за контейнери серед вантажовідправників зросла, що
призвело до стрибка вартості фрахту.
"Ми пройшли шлях від величезного падіння до стрибка обсягів перевезення
вантажів до рекордних максимумів, і зараз ці обсяги більше, ніж термінали можуть
оперативно обробити", - говорить президент World Shipping Council Джон Батлер.
За його словами, переповненість портів сприяє зростанню вартості перевезення
вантажів, оскільки судноплавні компанії вимагають компенсації за затягування часу
очікування.
Філіп Едж, головний виконавчий директор британської Edge Worldwide, що
відправляє вантажів, відзначає, що деякі компанії були змушені платити по 12 тис. Дол. За
доставку контейнера з Азії в Європу.
Тим часом, члени британської Асоціації виробників побутової техніки повідомляють
про зростання витрат на транспортування вантажів на 300% з початку 2020 року.
Затримки з поставками вантажів починають позначатися на глобальних ланцюжках
поставок, відзначають економісти.
"Ми бачимо сигнали з'являється напруженості", - говорить головний економіст
Capital Economics Ніл Ширінг, відзначаючи, що ця напруженість посилиться перш, ніж
почати знижуватися.
Згідно з результатами опитування, проведеного IHS Markit, терміни поставки
продукції європейськими промисловими компаніями в грудні досягли максимумів з квітня
минулого року - пікового періоду локдаунов, що вони пояснювали, зокрема, затримками з
транспортуванням і загальним браком товарів у постачальників.




