Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

Вартість контейнерних перевезень падає через зниження споживчих витрат — FT

16 Лютий
2023

Вартість контейнерних перевезень падає через зниження споживчих витрат — FT

Вартість доставки контейнерів основними глобальними морськими шляхами впала на 85% нижче піку, оскільки криза вартості життя вдарила по споживчих витратах, а пов’язані з пандемією перебої в ланцюжках постачань ослабли. Про це пише Financial Times.

Цього місяця транспортування стандартного 40-футового контейнера (FEU) зі східного Китаю до західного узбережжя США в короткий термін, за даними Xeneta, коштувало $1444 проти пікового значення $9682 у березні минулого року. Значні затримки та черги, які вразили порти в розпал пандемії, також зникли.

За даними німецького аналітичного центру Kiel Institute, незважаючи на місячний приріст на 2,1% у січні 2023 року, обсяг відвантажених товарів знизився на 5% проти відповідного місяця 2022 року.

За падінням стоїть зниження попиту на товари, 90% яких доставляється роздрібним торговцям морським транспортом. Попит просів через різке зростання інфляції, що спричинило серйозну кризу вартості життя у кількох країнах і спонукало центральні банки намагатися обмежити витрати вищими процентними ставками”, — зауважує видання.

У США витрати на товари знизилися на 5,4% в реальному вираженні проти пікового значення у березні 2021 року. У Великобританії обсяги продажів знову нижчі за допандемічний рівень після того, як у квітні 2021 року вони піднялися на 10%.

Оскільки інфляція все ще висока, а ставки центробанків будуть зростати, очікується, що попит залишиться слабким до кінця року.

Судноплавна група Maersk прогнозує, що цього року попит на контейнерні перевезення знизиться на 2,5%. Щомісячне опитування S&P серед менеджерів із закупівель показало, що кількість нових експортних замовлень у другій половині 2022 року та січні 2023 року скоротилася по всьому світу. Минулого місяця МВФ прогнозував, що зростання світової торгівлі цього року становитиме 2,4% проти 5,4% у 2022 році.

Економіст дослідницької компанії Capital Economics Лія Фахі вважає, що хоча повторне відкриття Китаю після карантину «дещо покращило» перспективи, «слабкий попит в інших країнах деякий час утримуватиме торгівлю на низькому рівні».

Після двох років грандіозних прибутків судноплавні групи CMA CGM, Hapag-Lloyd та інші попередили інвесторів про ризики щодо прибутку. Maersk минулого тижня заявила, що операційний прибуток цього року буде обмежений розміром $2-5 млрд проти $31 млрд минулого року та $20 млрд у 2021 році.

Проте падіння цін вітають імпортери, яким також доводиться пристосовуватися до зниження попиту, викликаного кризою вартості життя.

Це досить значний позитивний результат”, — сказав виконавчий директор виробника побутової техніки Electrolux Йонас Самуельсон.

Як зазначає видання, судноплавні групи мають чималу кількість довгострокових контрактів, які виявилися менш волатильними. Перевізники, ймовірно, збережуть переваги вищих ставок принаймні протягом поточного кварталу, перш ніж нові довгі угоди відображатимуть зниження цін.

У спробі знизити фрахтові ставки судноплавні групи також скорочують рейси. За даними постачальника даних eeSea, минулого року перевізники скасували або пропустили 1639 рейсів між Східною Азією та Європою або Північною Америкою, що більше показника 2021 року на 40%.

Однак падіння обсягів перевезень залишає компанії перед проблемою надлишку потужностей.

Під час пандемії попит на контейнерні перевезення різко зріс, тому багато компаній вкладали кошти у будівництво нових суден. За даними судноплавного брокера Braemar, минулого місяця загальна місткість замовлених суден була еквівалентна 30% активного світового флоту. Для порівняння: у січні 2019 року цей показник складав 13%.

Виведення цих контейнеровозів на ринок може збільшити надлишкову місткість, що ще більше знизить фрахтові ставки”, — вказує видання.

Якщо це станеться, судноплавні групи можуть вдатися до тактики виведення суден з обігу, яку вони застосовували на початку пандемії. Це створило «найсприятливішу динаміку попиту та пропозиції» і призвело до стрімкого зростання ставок, коли попит на товари різко зріс, нагадав засновник консалтингової компанії Blue Alpha Capital Джон МакКоун. За його словами, тепер перевізники будуть «більш агресивно скорочувати пропускну здатність, ніж раніше, тому що вони побачили, наскільки еластичні ці тарифи».