У Міністерстві інфраструктури України 21 травня під головуванням першого заступника міністра Дмитра Абрамовича пройшло перше засідання комісії з відбору учасників експериментального проекту по допуску приватних локомотивів до роботи на окремих маршрутах на залізничних шляхах загального користування і ділянок залізничних колій загального користування для здійснення курсування приватних локомотивів.
Як пише ЦТС, посилаючись на інформацію МІУ, на вчорашньому засіданні розглядалася інформація про потенційних ділянках, запропонованих заявниками для роботи, і інформація про локомотивах, які заплановані для використання в пілотному проекті.
Втім, ні список заявлених ділянок, ні інформацію про локомотивах в міністерстві не оприлюднили (раніше ЦТС вже запитував подібну інформацію в МІУ, але отримав лише формальний неінформативне відповідь. - ред.).
За словами Дмитра Абрамовича стало лише зрозуміло, що ділянки ці будуть не дуже протяжними. "Експеримент на окремих невеликих ділянках дозволить протестувати систему залучення приватних операторів: питання отримання дозволу для оперування на інфраструктурі, системи управління безпекою, співпраці з" Укрзалізницею "як з оператором інфраструктури", - сказав чиновник.
Пізніше міністр інфраструктури повідомив, що комісія розглянула 9 заявок від компаній. "Уже бачу по вчорашньому засіданню, що зацікавленість приватних перевізників велика і буде тільки рости. Комісія розглянула 9 заявок, а за станом на сьогодні їх вже 14", - написав він у Facebook ввечері 22 травня.
На наступному етапі заявники повинні будуть надати детальну інформацію про технічні характеристики локомотивів, зокрема, документацію, а також інформацію про машиністів, систему управління безпекою тощо, повідомили в МІУ.
Нагадаємо, що раніше міністр інфраструктури України Владислав Криклій заявляв, що МІУ розраховувало вже до 10 травня визначити учасників пілотного проекту щодо допуску приватного локомотивної тяги до інфраструктури "Укрзалізниці". За інформацією міністра, бажання взяти участь в пілотному проекті висловили кілька десятків компаній.
У той же час, учасники ринку висловлювали побоювання, що пропозиції приватників можуть бути не враховані "Укрзалізницею". "Свої основні позиції бізнес озвучував на перших засіданнях в МІУ - їдемо на тих ділянках, де є вантажі бізнесу, і експеримент повинен бути в" нуль ", тобто не дорожче, ніж перевезення коштує зараз на цих же маршрутах. Незалежно від застосування приватних локомотивів на частини маршруту або під час перевезення "point-to-point. З іншого боку, маємо заяви представників УЗ: відомий список нікому не цікавих ділянок; допуск до участі на першому етапі тільки тепловозів. В останніх версіях проекту Порядку допуску локомотивів в рамках експерименту є непомітна позиція про тарифікації в рамках чинного Тарифного керівництва ", - відзначав Іван Остапченко, генеральний директор" Локо-Інвест ".




