Ми беремо участь

Пошукова форма

Відбулося перше засідання Робочої групи щодо збільшення товарообігу між Україною і Республікою Казахстан

22 Грудень
2018

11.12.2018 р в Міністерстві інфраструктури України за участю заступника міністра з питань європейської інтеграції В. Довганя відбулося перше засідання Робочої групи щодо збільшення товарообігу між Україною і Республікою Казахстан, повідомляє прес-служба Мінінфраструктури.

Під час засідання обговорювалися питання двостороннього співробітництва в транспортній галузі, акцентовано увагу на важливість розвитку цивільної авіації, мультимодальних перевезень та збільшення перевезень вантажів залізничним транспортом.

В рамках зустрічі обговорили перспективи міжнародних транзитних перевезень вантажів між Україною та Казахстаном. Відзначено важливість розвитку мультимодальних перевезень, включаючи реалізацію положень Дорожньої карти з розвитку міжнародного транспорту по коридору Європа-Кавказ-Азія з урахуванням перспективи приєднання країн Балтії. Також обговорювалося питання Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту (ТМТМ). Заступник міністра В. Довгань зазначив, що для залучення вантажів на маршрут ТМТМ "Укрзалізницею" надані конкурентні тарифні умови для транзитних вантажів у напрямку країн ЄС, розроблений графік курсування контейнерних поїздів з українських портів в напрямку західних прикордонних переходів.

В українських портах з 1.01.2018 р знижені ставки портових зборів на 20%, крім того, діє 50% знижка на транспортування транзитних вантажів. Також існує 75% знижка на портові збори при використанні морського терміналу "Південний" для переробки.

АТ "Укрзалізниця" звернулося з проханням розглянути можливість надання фітингових платформ для організації контейнерних поїздів із Китаю транзитом через територію України в напрямку країн ЄС. На даний момент Україна має можливість надати для організації контейнерних поїздів за маршрутом ТМТМ фітингові платформи власності АТ "Укрзалізниця", при цьому економічна ефективність маршруту ТМТМ багато в чому буде залежати від наповнення поїздів вантажами в обох напрямках.

Під час робочої групи обговорено перспективи розвитку міжнародних вантажних автомобільних перевезень через Україну і Казахстан.

У зв'язку з обмеженнями, введеними РФ, обсяги перевезень транзитних вантажів зменшилися більш ніж в 2 рази в порівнянні з 2015 р. Втрати становлять близько EUR50 млн. При цьому збільшилися терміни і вартість доставки за альтернативним маршрутом з використанням поромних переправ.

В. Довгань повідомив, що в даний час практично повністю використана квота дозволів 2018 року в / з третіх країн і універсальних дозволів. У зв'язку з цим українська сторона звернулася з проханням про встановлення річної квоти на рівні домовленостей Змішаної комісії з питань міжнародних автомобільних перевезень 2015 р. На сьогоднішній день між країнами встановлено попередню квоту обміну бланками дозволів на рівні 2018 р.

Беручи до уваги широкий спектр існуючих питань українсько-казахстанського співробітництва в сфері транспорту, сторони домовилися провести чергове засідання двосторонньої робочої групи з питань транспорту в 2019 р.