Ми беремо участь

Пошукова форма

Всесвітній банк рекомендує впроваджувати в портовій галузі України модель управління порт-лендлорд

27 Лютий
2020

Аналітики Світового банку провели дослідження перспектив удосконалення управління портової галузі України і запропонували нову модель реформування морських портів країни.

Про це повідомляє ЦТС з посиланням на АМПУ.

Автори дослідження проаналізували світовий досвід перетворення механізмів портового менеджменту і прийшли до висновку, що в процесі подальшого реформування портової галузі Адміністрації морських портів України доцільно забезпечити наближення до моделі управління порт-лендлорд.

Дослідження характеризує Україну як морську госсударство, яке має системне значення для решти світу як постачальник основних продовольчих товарів, продукції ГМК, а також як імпортер і експортер контейнерних вантажів.

При розгляді міжнародного досвіду отримання портовими адміністраціями більш стійкого контролю над портовими територіями, розглянуті реальні практики управління земельними ресурсами в портах в "нових" країнах-членах ЄС зі Східної Європи, які мали схожі з Україною вихідні умови на початку реформи: Румунія, Болгарія, Словенія , Польща, Хорватія, країни Балтії.

У той же час, аналітики Світового банку відзначають, що поточна ситуація в українських портах не вкладається ні в одну з чотирьох класичних моделей управління портовою галуззю.

На прикладі порту Південний експерти проілюстрували фрагментованість землеволодіння та землекористування в морських портах (розподіл між органами місцевої влади, обласними державними адміністраціями і приватними суб'єктами).

"Для залучення нових інвестицій та реалізації масштабних проектів з розвитку портової інфраструктури необхідно впорядкувати земельні правовідносини в портах", - відзначають експерти.

Можливості для консолідації контролю над землеволодінням і землекористуванням представлені в рамках законодавства України в розрізі можливих форм і правових аспектів, пов'язаних з плануванням і розвитком портових територій.

Також дослідження містить аналіз можливих шляхів реформування портової галузі України і, зокрема, портів стратегічного значення, а також корпоратизації АМПУ з метою підвищення ефективності управління українськими морськими портами.

"Це можливість для України, скориставшись світовим досвідом, розробити індивідуальну, сучасну форму управління морськими портами", - підсумували автори дослідження.