Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

ЄЕК ООН СПРИЯЄ ВПРОВАДЖЕННЮ НАЛЕЖНОГО ЗАВАНТАЖЕННЯ ТА КРІПЛЕННЯ ВАНТАЖІВ НА СЕМІНАРІ В УЗБЕКИСТАНІ

22 Травень
2025

Багато інцидентів у вантажних перевезеннях пов'язані з неналежною практикою пакування вантажних контейнерів, включаючи неналежне кріплення вантажу, перевантаження та неправильне декларування вмісту. Це викликає серйозне занепокоєння, особливо тому, що жертвами таких інцидентів часто є представники широкого загалу або працівники транспортного сектору та сектору ланцюгів постачання, які зазвичай не контролюють, як упаковуються контейнери.

Більше того, за оцінками, неналежні методи пакування, особливо ті, що пов'язані з розподілом навантаження, кріпленням вантажів, класифікацією та декларуванням, щорічно коштують світовому транспортно-логістичному сектору понад 6 мільярдів доларів США.

Тому надзвичайно важливо захищати життя та допомагати галузі уникати фінансових втрат шляхом застосування належних практик пакування вантажів, заснованих на знаннях та науці. Не менш важливим є забезпечення доступу до таких передових практик.

Ця належна практика міститься в Кодексі практики МОП-ІМО-ЄЕК ООН щодо пакування вантажних транспортних одиниць (Кодекс CTU), який містить необов'язковий глобальний кодекс практики щодо обробки та пакування контейнерів для перевезення наземним та морським транспортом.

Цей Кодекс CTU обговорювався на семінарі ЄЕК ООН у Ташкенті, Узбекистан, 15 та 16 травня 2025 року, організованому ЄЕК ООН у співпраці з Узбецькою залізницею/Oʻzbekiston Temir Yoʻllari, терміналом Ташкент Товарна та за фінансової підтримки Російської Федерації.

Експерти з транспорту, митниці та ланцюгів постачання з Узбекистану, до яких приєдналися експерти з Азербайджану, Грузії, Казахстану, Киргизстану, Туркменістану та Туреччини, а також за підтримки експертів з Російської Федерації, Швеції та Великої Британії, розглянули такі питання:

•            Ролі та обов'язки щодо пакування та обробки вантажів у контейнерах;

•            Відповідні методи завантаження залежно від типу вантажу, типу товару або його упаковки;

•            Маркування контейнерів; 

•            Методи кріплення вантажу;

•            Вантажні декларації.  

Учасники також виконали практичні вправи на терміналі Ташкент-Товарна. У першій вправі вони візуально оглянули контейнери, їх маркування та завантажений вантаж. У другій вправі вони розробили методи кріплення кабельного барабана, кам'яного піддону та нагрівального обладнання, а також випробували кріплення у випробуваннях на нахил.

Семінар сприяв змістовному обміну знаннями та досвідом, спрямованому на запобігання неналежній практиці завантаження та кріплення вантажів. Він також підвищив обізнаність експертів, які працюють уздовж Транскаспійського та Алмати-Тегеран-Стамбул вантажних коридорів, про Кодекс CTU та його практичне застосування, зокрема щодо процедур завантаження та кріплення.