
Азіатсько-Тихоокеанський регіон є одним із регіонів, які найбільше постраждали від смертельних випадків та травм унаслідок дорожньо-транспортних пригод. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ) , 28% усіх смертельних випадків у світі припадає на Південно-Східну Азію та 25% на Західну частину Тихого океану. Це пов'язано зі швидкою автомобілізацією в багатьох країнах з низьким та середнім рівнем доходу за останні 20-30 років, а також зі зростанням використання дво- та триколісних транспортних засобів.
Мотоцикли складають майже 70% національного автопарку в таких країнах, як Індія, Індонезія, Філіппіни та Китай. Однак відсутність систематичного впровадження існуючих міжнародних стандартів безпеки призвела до величезного зростання кількості смертей та травм. Мотоциклісти та інші водії дво- та триколісних транспортних засобів становлять 30% від 1,19 мільйона смертей у ДТП у світі щороку. Наприклад, у Малайзії майже 65% жертв ДТП є мотоциклістами.
Хоча традиційні підходи, такі як регулювання шоломів та антиблокувальна гальмівна система (ABS) для мотоциклів, довели свою ефективність, експерти з безпеки дорожнього руху зараз досліджують роль інноваційних технологій у покращенні безпеки транспортних засобів та дорожнього руху в регіоні.
У спільних зусиллях щодо покращення безпеки дорожнього руху та для ілюстрації того, як регіональні комісії ООН працюють разом, щоб підтримати держави-члени у скороченні вдвічі кількості смертельних випадків та травм на дорогах до 2030 року, ЄЕК ООН та Економічна і соціальна комісія Організації Об'єднаних Націй для Азії та Тихого океану (ЕСКАТО) організували Тиждень безпеки дорожнього руху в Бангкоку з 2 по 5 червня. Захід зібрав понад 260 різних зацікавлених сторін з 45 країн Африки, Азії, Америки, Європи та Океанії, щоб підвищити обізнаність про важливість політики безпеки дорожнього руху, поглибити знання та розуміння конвенцій з безпеки дорожнього руху, що приймаються ЄЕК ООН , а також сприяти діалогу та співпраці з метою посилення зусиль щодо створення безпечніших систем дорожнього транспорту.
Для сприяння синергії та співпраці, а також для закріплення безпеки дорожнього руху як пріоритету, протягом Тижня безпеки дорожнього руху кілька міжурядових органів та організацій зустрілися поспіль: Фонд безпеки дорожнього руху Організації Об'єднаних Націй (UNRSF) , Глобальний форум з безпеки дорожнього руху ЄЕК ООН (WP.1) та Робоча група з автоматизованих/автономних та підключених транспортних засобів (GRVA) , а також Робоча група з Азіатських автомобільних доріг та засідання Експертної групи з питань прогресу, партнерств та шляхів розвитку безпеки дорожнього руху.
Публікація щорічного звіту за 2024 рік , організованого Фондом безпеки дорожнього руху ООН (UNRSF), що проводиться ЄЕК ООН, надала можливість закликати донорів та партнерів з приватного та державного секторів до збільшення інвестицій та залучення. Впливовий портфель проектів Фонду ( 52 проекти у 94 країнах ) та чіткі результати, досягнуті на місцях, продемонстрували його потенціал для просування інноваційних рішень для посилення безпеки дорожнього руху в усьому світі. З цією метою UNSRF також організував діалог високого рівня з керівниками приватного сектору та уряду для вирішення кризи безпеки мотоциклів та розширення можливостей впровадження новаторських рішень. На своєму підприємстві в Чонбурі в Таїланді світовий лідер у галузі автомобільної безпеки Autoliv роздав 3500 шоломів, що відповідають вимогам ООН, своїм співробітникам, які їздять на роботу на мотоциклах, на підтримку Ініціативи Спеціального посланника ООН з безпеки дорожнього руху щодо безпечних та доступних шоломів .Учасники Тижня безпеки дорожнього руху в Бангкоку наголосили на важливості міжнародної співпраці та долучилися до нарощування потенціалу для сприяння використанню існуючих інструментів, які вже застосовуються деякими розвиненими країнами Азіатсько-Тихоокеанського регіону. Вони наголосили, що надійна правова база рятує життя. Правові документи ООН з безпеки дорожнього руху, що зберігаються ЄЕК ООН, такі як Конвенції про дорожній рух та дорожні знаки 1949 та 1968 років, а також Глобальні правила транспортних засобів 1958, 1997 та 1998 років, залишаються важливими інструментами для узгодження національного законодавства, забезпечення узгодженості через кордони та захисту всіх учасників дорожнього руху.
Оскільки новітні технології змінюють безпеку дорожнього руху, нормативні акти повинні йти в ногу з часом. Від систем автоматизованого водіння (ASD) до підключених транспортних засобів та кібербезпеки, нові технології швидко змінюють наше уявлення про безпеку. У цьому сенсі активна участь як урядів, так і галузі має вирішальне значення для того, щоб правила безпеки дорожнього руху розвивалися відповідно до потреб і реалій на місцях, зазначив у своєму вступному слові заступник виконавчого секретаря ЄЕК ООН Дмитро Маріясін.
З цією метою GRVA ЄЕК ООН зібрала 150 експертів з Африки, Америки, Азії, Європи та Океанії, які спільно працювали над розробкою нормативно-правової бази та забезпеченням технологічних рішень для пом'якшення поточної кризи безпеки дорожнього руху, з особливим акцентом на зменшенні кількості смертельних випадків та травм на дорогах у країнах з низьким та середнім рівнем доходу.
Оскільки робота над автоматизацією вимагає участі експертів, що виходять за рамки традиційної експертизи в галузі безпеки, включаючи експертів з безпеки дорожнього руху, Тиждень безпеки дорожнього руху надав унікальну нагоду об’єднати спільноту з безпеки дорожнього руху та автомобільну промисловість. GRVA організувала технологічну демонстрацію, на якій було представлено понад 20 автомобілів китайських та європейських автовиробників, з акцентом на технології автоматизації та інші технології, що рятують життя.