З прийняттям закону "Про внутрішній водний транспорт" очікується зростання обсягу вантажоперевезень з поточних 12 млн тонн до 30 млн тонн на рік з економічним ефектом для держави до 13-16 млрд грн на рік, заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій в ході прес-конференції.
Про це повідомляє ЦТС з посиланням на Мінінфраструктури.
"2020 рік підготовчий, але протягом наступних двох років будемо спостерігати більш стрімке зростання, протягом 3-5 років зростання вантажоперевезень очікується до 30 млн тонн з економічним ефектом для держави до 13-16 мільярдів гривень на рік", - сказав він.
Також за словами міністра, розвиток суднобудування сприятиме створенню нових робочих місць і залучення українських та іноземних інвестицій.
"Крім того, прийняття цього закону допоможе розвантажити дороги, оскільки перевезення 1 млн тонн вантажів внутрішніми водними шляхами за 4 роки зменшать витрати на ремонт доріг на 1 млрд грн, оскільки дві баржі і один буксир можуть транспортувати стільки ж вантажу, скільки 250 вантажівок" , - додав Криклій.
В МІУ розраховують, що перейти до другого читання закону вдасться ще до літніх канікул. Подальшими кроками, після прийняття закону, стане підготовка 25 підзаконних актів на рівні міністерства і Кабміну і імплементація тих ініціатив, які будуть передбачені на рівні закону, для того, щоб бізнес був мотивований розвивати річкові перевезення.
Що стосується лоцманів, яку в проекті закону пропонується монополізувати і залишити за державою, міністр у коментарі ЦТС зазначив, що після вивчення досвіду різних країн, поки що наполягає на тому, щоб на першому етапі лоцманів залишалася за державою, так як це питання безпеки. Крім того, може виникнути ситуація, коли на місці державної монополії створять комерційну, і крім того, будуть створені не зовсім прозорі умови для ринку.
Що стосується видобутку піску, то за словами міністра, будуть певні обмеження, особливо в Чорнобильській і заповідних зонах. "Але пісок зараз і так видобувається на річках, тільки нелегально, тому це дасть можливість легального видобутку піску, що демонополізує ринок", - повідомив Криклій.




