07 Жовтень
2019
Кабінет міністрів планує за п'ять років побудувати і модернізувати не менше 15 глибоководних причалів з допустимої осадкою від 15 м в українських портах і провести капітальний ремонт шлюзів.
Як повідомляє ЦТС, про це йдеться в програмі діяльності уряду.
"Основна увага буде приділена створенню умов для ефективного функціонування підприємств морського і річкового транспорту та портового господарства (будівництво та модернізація не менше 15 глибоководних причалів з допустимої осадкою від 15 метрів (на сьогодні функціонують 5 таких причалів) капітальний ремонт шлюзів)", - сказано в документі.
Згідно з програмою діяльності, за 5 років зростання обсягу морських вантажоперевезень повинен скласти 10% і збільшитися з 135 млн т до 148,5 млн т, а пасажиропотік всього водного транспорту України повинен збільшитися вдвічі - до 38 тис. Пасажирів.
Також програма передбачає створення конкурентного, ефективного та прозорого ринку праці портових операторів, виробників продукції, перевізників та судновласників.
Крім того, в документі йдеться про плани встановити єдині національні правила і вимоги для торгового і риболовецького флоту відповідно до міжнародного законодавства, підвищити рівень безпеки мореплавання до передових світових стандартів.
На думку уряду, такі кроки забезпечать розвиток морського і річкового флоту мінімум на 30%, в тому числі українського виробництва.
Як зазначено в документі, в 2017-2018 роках на українських верфях побудували 25 суден на внутрішній ринок і 3 на експорт.
Також уряд збирається приділити значну увагу питанням екології. Зокрема, програма передбачає удосконалення системи реагування на забруднення морських вод, забезпечено роботу національної системи невідкладної і ефективної боротьби з подіями, які призводять до забруднення моря або берегової смуги нафтою, іншими небезпечними і забруднюючими речовинами.
Згідно з очікуваннями уряду, економія вантажовласників від переорієнтації перевезень на внутрішні водні шляхи складе більше 50 млн доларів за 5 років, що зробить їх більш конкурентоспроможними.
У серпні Адміністрація морських портів України висунула Кабміну 5 вимог, які стосуються невирішених питань, які гальмують розвиток портової галузі.
Зокрема, ДП АМПУ наполягає на прийнятті:
- Стратегії розвитку морських портів України до 2038 року.
- Фінансового плану ДП "АМПУ" на 2019 рік.
- Проекту постанови Кабінету міністрів України, який передбачає зменшення ставки дивідендів до держбюджету для державних підприємств портової галузі, в тому числі і ДП "АМПУ", з 90% до 50%.
- Проекту постанови Кабінету міністрів України "Про затвердження Порядку перевірки, взяття проб води та проведення їх аналізу".
- Проекту постанови Кабінету міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 №451" про введення Морського вікна (MaritimeSingle Window).




