Сьома щорічна Tiger Conference, яка об'єднує головних реформаторів країни, відбулася в Києві 11.12.2018 р Захід традиційно було організовано головним англомовним виданням України Kyiv Post і пройшов за підтримки його нового власника - одеського бізнесмена, головного інвестора Kadorr Group Аднана Кивана. Tiger Conference складалася з кількох панельних дискусій, на яких обговорювали безпеку і оборону України, впровадження IT-технологій для інноваційного реформування міст, а також проблеми та перспективи розвитку української інфраструктури.
Примітка. Tiger Conference є незалежною платформою для живих дискусій, яка об'єднує понад 400 українських і світових лідерів, а також представників уряду, бізнесу та громадськості.
Про транспортні реформи розповів міністр інфраструктури Володимир Омелян, з ним дискутували глава "Укрпошти" Ігор Смілянський, засновник авіаційної консалтингової компанії Aviaplan Євген Трескунов і директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.
Говорячи про нестандартні підходи реформування, І. Смілянський сказав, що завжди потрібно дивитися в майбутнє і з урахуванням цього не витрачати величезні гроші на завідомо неефективні галузі.
"Звичайно," Укрзалізниця "потребує реформування. Але уявіть, скільки буде коштувати замінити або модернізувати всі електрички. Може, варто пошукати інше рішення? Наприклад, в 90-х була статистика про те, що величезна кількість українців живуть без дротових телефонів будинку, можна було б витрачати мільярди на установку таких телефонів, але прийшов мобільний зв'язок і повністю перевернув ринок. Застаріла технологія стала майже нікому не потрібна ", - зазначив глава" Укрпошти ".
В. Омелян розповів про нову стратегію інноваційного розвитку української інфраструктури. "Пріоритети - це залізна дорога і місцеві перевезення", - підкреслив міністр.
Коментуючи питання "Укрзалізниці", В. Омелян наголосив на важливості формування прозорої політики компанії: "Якщо ми порівняємо" Укрзалізницю "і Deutsche Bahn, то побачимо, що наша залізниця з легкістю може перемогти Deutsche Bahn за обсягами перевезень вантажу щорічно. Але якщо подивитися на якість сервісу і ціну, то виникає велике питання - що відбувається з "Укрзалізницею" і її модернізацією. Я сподіваюся, що, нарешті, ми виграємо цю війну і будемо мати прозору політику. Це було обіцяно Президенту, Прем'єр-міністру та мені, що стратегія компанії буде готова вже до кінця року. Моя думка, як міністра і громадянина, компанія повинна зосередитися на залізничній інфраструктурі, локомотивах і мати можливість конкуренції приватних і державних локомотивів ".
За його словами, головним є будівництво нових доріг. "Без доріг ми не зможемо говорити ні про що інше. Це правило ще стародавнього світу, від якого нікуди не дінешся. Ні "Гіперлуп ", ні квадрокоптера не допоможуть, якщо не буде хороших доріг", - заявив В. Омелян.
Також, за словами міністра, значну роль у реформуванні інфраструктури грає децентралізація. Наприклад, місцеві бюджети отримують 50% від доходів аеропортів і повинні підтримувати їх розвиток і модернізацію.
Міністр інфраструктури також відзначив позитивну динаміку змін на ринку авіаперевезень: "Ми зробили те, що обіцяли. Ми змінили картинку. У 2015 року українці платили $ 300-500 за квиток з Києва до Берліна, зараз ви можете придбати його за EUR40-50 . Це великі зміни для кожного."
"Я хочу ще раз підкреслити, що головним завданням для міністерства є високоефективна і комфортна мобільність населення і вантажів. Саме тому ми сфокусовані на нових технологіях, цифровий інфраструктурі, електрокарах. І я вірю саме в таку історію успіху України. Ми можемо виробляти літієві батареї в Україна і електрокари ", - додав глава міністерства.
На питаннях розвитку ринку авіаперевезень зупинився Е. Треськунов. За його словами, всього один щоденний рейс стандартного для європейських лоукостерів літака Boeing 737 створює річний трафік в 120 тис. пасажирів. "Якщо порівняти з сучасними потоками аеропортів в Україні, більшість з них не має 100 тис. пасажирів на рік. Справа в тому, що їх інфраструктура не модернізована з радянських часів. Радянські типи літаків були по-іншому сконструйовані і в зв'язку з цим могли сідати на менш жорстких покриттях. Сучасні літаки проектуються під економіку авіакомпаній. Аеропорти повинні забезпечити їх зручними засобами інфраструктури. Завдяки такому підходу польські регіональні аеропорти отримали еврогранти. Тільки в період з 2000 р по 2013 р . Близько EUR660 млн витрачено фондами ЄС на аеропорти Польщі, Угорщини та Румунії. У середньому, по 30 млн на один аеропорт - цього цілком достатньо, щоб зробити новий аеродром і в умовах України", - завив Авіаексперти.
У свою чергу, директор ЦТС С. Вовк повідомив про плани виведення чорноморських портів у концесію. "Безумовно, порти Одеського регіону є одними з найбільш привабливих з точки зору інвестиційних проектів в країні. Саме тому почали концесію з таких проектів, як порт Херсона і "Ольвії ", оскільки всі прекрасно розуміють, що спочатку потрібно обкатати модель на менш привабливих об'єктах, а потім переносити модель на порт "Південний" і активи Чорноморського порту", - прокоментував С. Вовк. Що стосується будівництва нової "взлетки" в Одеському аеропорту, то він вважає, що до даного проекту місцева влада повинна ставитися з більшою зацікавленістю.
Їм дуже сильно потрібно зараз переглядати відносини з підприємствами інфраструктури, які розташовані в регіоні. Для місцевої влади це, звичайно, проблеми - навантаження на дороги, інфраструктуру і так далі. Але, по факту, аеропорт повинен стати центром розвитку регіону, як це реалізовано в Нідерландах та інших країнах.




